joi, 11 octombrie 2007

Poveste Caltaboshului Borshit

Eu sunt un cetatean onest. Am 28 de ani si consider ca am acumulat ceva experienta de viata. Dar, asa ceva nu mi-a fost dat sa aud sau sa vad in viata mea!
Recunosc ca, pana acum nu stiam prea bine ce e acela un "caltabosh". Dar, acum, datorita mistretzului Traian Decebal Remes, am aflat! M-am dus repede la DEX ca sa ma documetez mai bine si am aflat urmatoarele:

caltabóş (-şi), s.m. – Cîrnat făcut din carne de porc, orez, ceapă, piper şi alte condimente. Este mîncare tipică de sărbătorile Crăciunului.

Buuun...Acestea, fiind stabilite sa trecem la disecarea "caltaboshului" - se pare ca acest preparat se potriveste de minune in burtihanul mistretzului Remes - "carnat facut din carne de porc" - cat de bine suna, alaturat de mistrezul nostru..."este mancare tipica de sarbatorile Craciunului" - se pare ca mistretzul s-a grabit si a vrut sa-si faca provizii din timp! Deh, se gandea, probabil ca o sa se duca la "racoare, la hibernare"...
Trecem mai departe, problema caltaboshului, fiind deslushita...Palinca, in cantitate de 100 de kile, cam 1 litru la 2 kile de mistretz Remes...

PALÍNCĂ, palinci, s.f. (Reg.) Rachiu; ţuică....Asta banuiesc ca nu trebuie sa mai explic ce e...Oricum, e pentru burta si gatlejul insetat al mistretzului...
Dar, unde ne duc toate acestea???Ei bine, la cuvantul MITA, lipit si acesta de burta mistretzului nostru.

MITA - ŞPÁGĂ, Bacşiş, mită, şperţ....

Cum a zis cineva, avem de-a face cu tipul guzganului si, iarasi am dat fuga la DEX si am aflat urmatoarele despre mistretzul Remes...

GUZGÁN - Mamifer rozător asemănător cu şoarecele, dar de talie mai mare, care trăieşte în preajma locuinţelor, aducând daune mari omului; şobolan.
Nu-i asa ca e frumos? "mamifer rozator" - rozi din banii oamenilor, hah?
"asemanator cu soarecele, dar de talie mai mare" - bine zis, de talie mai mare...Mah, porcule, soarece mustacios, de ce furi, mah?
"traieste in preajma locuintelor, aducand daune mari omului" - furi, mistretz prajit, de la oameni?
"sobolan" - asta esti, rozatorule - un sobolan hamesit si adormit!

Cam acestea ar fi, dragilor, cateva caracterizari scurte ale mistretzului Decebal Traian Remes...Imaginile cu viermele acesta, discutand fara perdea in plin centrul Bucurestiului despre mita, despre 15 mii de euro si o masina buna, pe langa palinca si caltabosh, m-au scarbit si m-au facut sa imi aduc aminte inevitabil de filmele celebre romanesti cu B.D. - in actiune! Traim hilarul prostiei oferit de Decebal Traian Remes (e o singura persoana cu un nume tampit), de Ioan Avram Muresan - o lipitoare tzaranista care il face pe Coposu sa ajunga din mormant direct la polul sud si un individ, Ciorba cu un nume predestinat prostiei...
Va propun imagini celebre care pot reflecta ce s-a intamplat in aceste zile in tara noastra vesela plina de hamesitzi...Ii vedem aici pe cei trei - Mistretzul, Muresanu si Ciorba care se dau in stamba. E real!!!




Dragilor, in speranta ca v-au placut aceste imagini memorabile cu oameni mai inteligentzi decat mistretzii nostrii batutzi in cap, va mai propun cateva secventze. In al doilea film, avem de-a face tot cu hotzi - adica, exact ca mistretzu, mureshanu si ciorba...E real!!! Din nou...




Filmul ne arata ca, desi suntem in 2007, lucrurile nu s-au schimbat mai deloc. Din contra, avem de-a face cu muuuuuuuuuullt mai multa prostie!
E o tara trista rau, foarte vesela...Paradoxul romanesc!

5 comentarii:

Anonim spunea...

Imi place mania proletara cu care tovarasul nostru a infierat obiceiurile hraparete ale unui ex ministru. Propun spaguirea colegului tepos cu una bucata litru de palinca, asa, ca la primul sau material aici. Cat despre filme... asteptam si imaginile acelea memorabile cu... fa-te om, fa-te om... alunga gandul gandul necinstit....

Anonim spunea...

Bravo George, bine scris! Ti-ar trebui o rubrica pe la un ziar unde sa iti versi nervii!

Anonim spunea...

Ar fi al doilea CeTZePe al tarii. :))

Mumu spunea...

Are dreptate Ovidiu. Uite cum suna inceputul editorialului semnat CTP de azi 12.10 in Gandul:
"Miercuri seara am vizionat un scurtmetraj documentar-artistic despre viaţa guzganilor la OTVR: cele două rozătoare, Mureşan şi Remeş, mişunând, amuşinând, clefăind prada, lingându-se pe bot.
Marea majoritate a cetăţenilor care au văzut aceste imagini vor fi simţit nevoia să-i nimicească pe cei doi guzgani. E de înţeles. Deşi într-un stat pe care îl visăm de drept, până şi şobolanii trebuie să aibă dreptul de a fi otrăviţi sau gazaţi în mod organizat, nu storciţi sub bocanc sau cu lopata."
VA SUNA CUNOSCUT?

Anonim spunea...

Vedea-l-as eu pe CTP cu vermorelul in carca, la vanatoare de guzgani, ca eroul lui Marin Preda in "Cel mai iubit...".
As spune eu ca se pliaza ingrijorator de mult CTP-ul pe modelul cu mitraliera, stadioane... ca la alte initiale celebre: VCT